اقتصاد و کارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در کسب و کارهای آنلاین


برنامه "اقتصاد و کارآفرینی" دوشنبه 16 بهمن، در گفتگو با دکتر بابک ضیاء، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارهای آنلاین اختصاص داشت.

1397/11/17
10:39


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر بابک ضیاء، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، درتشریح مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در فضای کسب و کارهای آنلاین اظهار داشت: مدیریت ارتباط با مشتری با کمک نرم افزارها و توسط سازمان ها شناسایی می شود. مدیریت ارتباط با مشتری در حقیقت ارتباطی است که بین یک کسب و کار الکترونیک و مشتریان ایجاد می شود که در اغلب موارد این مشتریان غیر قابل دیدن هستند.
اگر به کسب وکارهای الکترونیک موفق دنیا و ایران نگاه کنیم، متدی دارند که بتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند و خواسته مشتری غیر فیزیکی خود را به محصول و خدمت تبدیل کنند.
وی، تصریح کرد: مسیرها و کانالهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها شبکه های اجتماعی است. این کسب و کارها درون وب سایت ها به شکل لینک هستند و از طریق آن سعی می کنند تولید محتوا کرده و مشتری را پیدا کنند.
منطق دیگر توزیع مدیریت ارتباط با مشتری درباره کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین منطق باشگاه مشتریانی است که تشکیل می دهند و بحث عضویت و ثبت نام را دارند. مشتری هم از طریق ایمیل، تلفن و کانال های الکترونیک پیدا می شود و نیاز و درخواستش مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر ضیاء اضافه کرد: در واقع کسب و کارهای الکترونیک پلتفرم های مختلف را تست می کنند تا به مشتری وصل شوند. آخرین مدل پلتفرم ها، اپلیکیشن هایی هستند که به شکل میانجی بین کسب و کار و مشتری روی گوشی ها نصب می شود. ابزارهای علمی و نسل سومی تحلیل کمی هم وجود دارد که رفتار مصرف مشتری توسط آنها بدست می آید.
برنامه اقتصاد و کارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، دوشنبه ها 23:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و کارآفرینی