باشگاه تندرستی روزهای زوج از ساعت 14:30 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه تندرستي

ایستادن طولانی مدت و عوارض آن

در برنامه "باشگاه تندرستی" شنبه 13 بهمن، دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی و عضو هیأت علمی دانشگاه، در ارتباط با مشکلات ایستادن های طولانی مدت و درد زانو و کتف توضیحاتی را ارائه کرد.

1397/11/14
08:30


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، در پاسخ به این سوال مخاطب که آرایشگر هستم؛ زمانیکه کار زیادی دارم، در ناحیه کتف و زانوها دچار درد می شوم؛ همچنین گاهی انگشتان کوچک پای چپم بی حس می شوند، به نظر شما علت چیست و چه پیشنهادی دارید، اظهار داشت: آرایشگرها که زیاد روی پا می ایستند به دلیل فشار روی زانو، دچار درد زانو می شوند. ضعف عضلات می تواند یکی از عوامل تشدید کننده باشد. تقویت عضلات روی پا به ویژه در خانم ها می تواند مشکل زانوی این افراد را مرتفع کند.
دکتر خوبی تصریح کرد: دردهایی که در ناحیه کتف و شانه ها ایجاد می شوند به علت تنش در عضلات کمربند شانه ای به خصوص عضله تراپزیوس به وجود می آیند که اصطلاحاً گفته می شود کول ها دچار خستگی می شوند. اگر این ناحیه تحت ماساژ قرار بگیرند، مشکلات برطرف خواهند شد. این افراد ممکن است دچار سندرم"T.O.S" شوند. T.O.S در افرادی به وجود می آید که دچار ناهنجاریهایی مثل شانه گرد، کیفوز پشتی و سر به جلو هستند که معمولاً آرایشگرها به این ناهنجاریها مبتلا می شوند. این آسیب می تواند با ماساژ در ناحیه کمربرند شانه ای مرتفع شود.
وی، در توصیه به افرادی که مشاغلی با ایستادن های طولانی مدت دارند، گفت: ورزشهای پیلاتس، شنا و راه رفتن در آب ورزش های مناسبی برای اینگونه افراد هستند؛ زیرا فردی که روی پا می ایستد، تنش عضلات ناحیه کمری اش خیلی زیاد می شود؛ فضای مفصلی اش کاهش پیدا می کند و با کاهش فضای مفصلی، قدش کوتاه می شود. در ورزش پیلاتس تمرینات کششی خیلی خوبی وجود دارد که این تمرینات می تواند تأثیرات مؤثری در راستای دستیابی به هدف داشته باشد.
برنامه باشگاه تندرستی، با اجرای زهرا محمودوند، روزهای زوج ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
باشگاه تندرستی