باشگاه تندرستی روزهای زوج از ساعت 14:30 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه تندرستي

در ایام خانه تکانی ورزش را جدی بگیرید


برنامه "باشگاه تندرستی" یکشنبه 19 اسفند، با حضور دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، به موضوع آسیب های احتمالی در ایام خانه تکانی و فعالیت ورزشی مناسب اختصاص داشت.

1397/12/20
09:12


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به عید و انجام خانه تکانی، آیا این فعالیت های سنگین می تواند جایگزینی برای ورزش روزانه باشد، بیان کرد: اگر فرد کار خانه تکانی خود را در طول یک روز در ساعات طولانی انجام دهد، مطمئناً دیگر انرژی برای ورزش کردن نخواهد داشت. ورزش یک فعالیت بدنی منظم است، اما کارهای منزل یا هر کار دیگری فعالیت بدنی نامنظم است. ورزش با کار کاملاً متفاوت است.
دکتر خوبی، عنوان کرد: توصیه بنده این است که کارهای منزل را دسته بندی کنید و مقطعی انجام دهید و حتماً فعالیت ورزشی خود را قبل از عید فراموش نکنید. اگر ما قبل از عید به موازات خانه تکانی که انجام می دهیم به فعالیت ورزشی منظم و لذت بخش بپردازیم، خستگی که از خانه تکانی در بدنمان حاصل شده با ورزش از بین خواهد رفت. البته مردم باید به این نکته توجه کنند که در ایام خانه تکانی، ورزش های خیلی سنگین انجام ندهند.
ورزشهای کششی و مقاومتی که با وزن بدن انجام می شود و یک مقدار تعریق در بدن ایجاد می کند، می تواند تمام خستگی ها و مواد زائد حاصل از خانه تکانی را از بدن شما خارج کند و یک حس خوبی منتقل کند. بعد از ورزش دوش بگیرید و پس از آن خواب خوبی خواهید داشت. با این اقدام مطمئن باشید روز بعد سرحالتر و آماده تر خواهید بود.
وی، در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان دارد بی احتیاطی ها در ایام خانه تکانی به آسیب منجر شود، عنوان کرد: بنده به ورزش قبل از عید به عنوان یک ریکاوری نگاه می کنم. فردی که خانه تکانی انجام می دهد، هر لحظه ممکن است دچار گرفتگی و کششی عضلانی، تاندونی یا لیگامنتی شود. کافی است فقط نیم ساعت ورزش کششی یا مقاومتی سبک در باشگاه انجام داد تا با چنین آسیب هایی مواجه نشد.
برنامه باشگاه تندرستی، با اجرای زهرا محمودوند، ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم علاقه مندان می شوند.

دسترسی سریع
باشگاه تندرستی