باشگاه تندرستی روزهای زوج از ساعت 14:30 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه تندرستي

در ایام نوروز از ورزش غافل نشوید


در برنامه "باشگاه تندرستی" پنج شنبه 23 اسفند، دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، درباره فعالیت ورزشی مناسب در ایام نوروز و علل چاقی توضیحاتی را بیان کرد.

1397/12/25
08:38


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، در ارتباط با کم تحرکی و چاقی افراد در ایام نوروز و فعالیت ورزشی مناسب اظهار کرد: توصیه بنده به همه افراد این است که در ایام نوروز هر کجا مسافرت می روید، کافی است فقط 2،3 وسیله ورزشی مثل طناب، کش، لباس ورزشی و زیر انداز با خود به همراه ببرید و به ورزش خود اهمیت بدهید. در این صورت زندگی و مسافرت برای شما لذت بخش خواهد بود. در مسافرت خیلی از افراد به خاطر تغذیه ای که دارند، عذاب وجدان می گیرند؛ زیرا وزنشان زیاد می شود. افراد اگر ورزش کنند، دیگر این عذاب وجدان را نخواهند داشت.
به دوستان توصیه می کنم این 2 فرمول را همیشه در ذهن خود داشته باشند: 1- تغذیه به اضافه بی حرکتی و سکون مساوی است با چربی 2- تغذیه به اضافه تحرک مساوی است با توده عضلانی.
دکتر خوبی، تصریح کرد: منشأ اینکه چاق نشویم از ذهن است و افرادی که چاق می شوند، ذهن آماده ای ندارند. افراد چاقی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند، ابتدا باید ذهنیت آماده ای را در این زمینه برای خود ایجاد کنند و هنر مربی این است که ذهن فرد را برای کاهش وزن آماده کند.
وی، به تمرینات مناسبی که افراد در مسافرت و فضای باز می توانند به انجام آن بپردازند، اشاره کرد و گفت: در طبیعت فرد می تواند با کفش و لباس ورزشی مناسب شروع به دویدن آهسته کند که این دویدن با توجه به شرایط بدنی وی می تواند 5 دقیقه تا نیم ساعت باشد. اگر فرد اصلاً نمی تواند بدود، فقط کافی است یک دقیقه راه برود؛ سپس روی صندلی بنشیند و دست ها را قلاب کرده و به سمت بالا، چپ، راست و جلو بکشد. هر کدام را 10 ثانیه انجام دهد؛ مجدد شروع به راه رفتن یا دویدن کند و سپس بنشیند و زانوی پای راست و چپ را صاف کند؛ پنجه ها را به سمت داخل بکشد؛ تنه را به سمت پنجه بکشد؛ دست ها را به سمت پنج بکشد. همه این تمرینات را می تواند 30 ثانیه تا 1 دقیقه انجام دهد و مجدد شروع به دویدن کند. بعد از یک دقیقه دویدن، در حالت ایستاده تنه را به راست و چپ خم کند و به هر دو جهت بچرخاند. اگر کش با خود به همراه داشته باشد، می تواند تمرینات مناسبی را برای تقویت عضلات بالاتنه و پایین تنه انجام دهد.
برنامه باشگاه تندرستی، با اجرای زهرا محمودوند، هر روز ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم علاقه مندان می شوند.

دسترسی سریع
باشگاه تندرستی