اقتصاد و کارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

مسیر صحیح برندسازی در فضای مجازی


برنامه "اقتصاد و کارآفرینی" دوشنبه 8 بهمن، در گفتگو با دکتر نادر سید امیری، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، به موضوع نحوه معرفی برند در فضای مجازی پرداخت.

1397/11/09
10:29


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر نادر سید امیری، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است که در تمام صفحات اجتماعی فعال باشیم تا کسب و کار خود را معرفی کنیم، اظهار داشت: براساس نوع محصول و بیزینس، فعالیت در شبکه های مجازی به عنوان یک ابزار بازاریابی متفاوت است. هر تجارتی باید متناسب با نوع محصول در یک شبکه مجازی خاص مورد تبلیغ، معرفی و حتی تست محصول قرار بگیرد.
بعضی از کسب و کارها از شبکه های اجتماعی برای تست مفهومی ایده تولید محصول جدیدشان استفاده می کنند و نظر کاربران صفحه را در این زمینه جویا می شوند. با توجه به اینکه این حوزه تخصصی است، باید هر محصول را در جایی شروع به تست کرد که متخصصینی در آن حوزه وجود داشته باشند.
وی، در خصوص کیفیت محتوایی که درباره محصول و کسب و کار جدید در صفحه اجتماعی منتشر می شود، گفت: در بحث بازاریابی ما یک بخش جدیدی به نام بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی داریم. حدود 4،5 سالی است که به صورت علمی در این حوزه کار می شود. در بازاریابی محتوا بخش های مختلف را به صورت نظام مند بررسی کرده اند؛ به طور مثال چه زمان هایی مطلبی بگذاریم که بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد. چه بازه های زمانی بیشتر مخاطبین مطالب ما را در شبکه های مجازی می خوانند یا چه محتوایی بیشتر آنها را جذب می کند. اینها سوالاتی است که در تدوین استراتژی بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی باید به آنها پاسخ دهیم و به همین جهت باید اصولش را بدانیم.
بازاریابی محتوا در شبکه های مختلف متفاوت است؛ به طور مثال در شبکه اجتماعی یک بازه های زمانی و یک مطلب خاصی باید گذاشته شود. در شبکه ای که مختصصین در آن حضور دارند، نمی توانیم خیلی مطالب عامیانه و یا محتوای فیلم کمدی بگذاریم. در شبکه متخصصین باید مطلب علمی قرار بدهیم که به صورت غیر مستقیم محصول را معرفی کند. اگر در شبکه اجتماعی عمومی صفحه داریم و مخاطبانمان عامه مردم هستند، می توانیم ویدئو کمدی را در حد یک دقیقه منتشر کنیم.
دکتر امیری، در پاسخ به این پرسش که در فضای کسب و کارهای آنلاین برای ساختن یک هویت برند قوی چطور می توانیم از تمام پتانسیلی که در فضای آنلاین در اختیارما قرار دارد، استفاده کنیم، بیان کرد: همه فرآیندهای بازاریابی انجام می شود که محصول و خدمت ما به بازار هدف معرفی شود؛ برند ما در ذهن آنها جای بگیرد و در نهایت به این نقطه برسیم که هویت برندمان را مشتریان به خوبی بشناسند. در فضای آنلاین بسیاری از المان ها مجازی هستند و محتوا بیشتر اثرگذار خواهد بود. المان های محتوا در فضای مجازی می تواند متنی، صوتی، ویدئویی و یا عکس باشد که در هویت سازی برندمان کمک کننده خواهند بود.
برنامه اقتصاد و کارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، دوشنبه ها 23:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و کارآفرینی