اقتصاد و کارآفرینی دوشنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

اقتصاد و كارآفريني

بهترین مسیر برای کاهش هزینه تبلیغات در استارت آپ ها


برنامه "اقتصاد و کارآفرینی" دوشنبه 22 بهمن، با دکتر بابک ضیاء، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، در ارتباط با روش های کاهش هزینه در تبلیغات کسب و کارهای جدید به گفتگو پرداخت.

1397/11/23
11:13


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر بابک ضیاء، عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که پشنهاد شما برای هزینه کرد در تبلیغات برای استارت آپ ها و کسب و کارهای آنلاین چه است، اظهار داشت: معمولاً در کسب و کارهای سنتی، هزینه های تبلیغات و هزینه هایی که مربوط به بازاریابی و و فروش است، وقتی صرف می شود که محصول و خدمت طراحی شده؛ محصول تولید زیاد داشته و یا خدمت به شکل وفور وجود دارد. بنابراین کسب و کارهای سنتی و متوسط بعد از تولید زیاد به دنبال تبلیغات و هزینه می روند.
خوشبختانه این موضوع برای استارت آپ ها می تواند زودتر حل شود، آن هم با مدل های خوب تجاری سازی است. ما وقتی ایده ای را به عنوان ایده استارت آپی و کسب و کار نوپا داریم، آن ایده در هر شکلی مورد امکان سنجی اقتصادی، مالی و فنی و تکنولوژی قرار می گیرد. این ایده اگر در یک مرجع استراتژی پایلوت و تست شود، پتنت ایده در می آید و ایده مالکیت فکری پیدا می کند. ایده قبل از اینکه تبدیل به یک محصول یا خدمت زیاد استرات آپی شود، تجاری سازی می شود.
دکتر ضیاء، خاطرنشان کرد: کسب و کارهای نوپا باید سعی کنند با تجاری سازی درست هزینه تبلیغاتشان را بسیار کم کنند. تجاری سازی درست زمانی اتفاق می افتد که هنوز محصول کاملاً به بازار نرفته است و ما سعی می کنیم مفهوم آن محصول و خدمت را زودتر به بازار معرفی کنیم. اگر کارآفرینان در مرحله ای که هنوز محصول و خدمت رونمایی نشده است، بتوانند مفهوم و ارزش پیشنهادی که مشتری درک می کند را به بازار برسانند، هزینه تبلیغات به مراتب کمتر از وقتی است که محصول تولید شود و نیاز به تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد شهری داشته باشد.
برنامه اقتصاد و کارآفرینی، با اجرای عباس فرهمندمهر، دوشنبه ها 23:00 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
اقتصاد و کارآفرینی