روانشناسی ورزشی سه شنبه ها از ساعت 13:35 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

روانشناسي ورزشي

تأثیر ورزش بر بهبود اختلالات خواب


در برنامه "روانشناسی ورزشی" سه شنبه 14 فروردین، دکتر مالمیر، روانشناس ورزشی در خصوص ورزش هایی که با بی خوابی مبارزه می کنند، توضیحاتی را ارائه کرد.

1397/01/15
08:37

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر مالمیر، روانشناس ورزش، در ارتباط با ورزش هایی که بر بهبود اختلالات خواب تأثیر دارند، اظهار کرد: فردی که قصد دارد به فعالیت ورزشی بپردازد، بهتر است ورزشی را انتخاب کند که شامل فعالیت شدید پاها باشد تا بهتر به خواب برود؛ زیرا خستگی که ایجاد می شود مانند داروی خواب آور عمل می کند. ورزش های هوازی بهترین راه برای مبارزه با بی خوابی است. اینگونه ورزش ها میزان اکسیژن خون را افزایش می دهند. ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، طناب زدن، حرکات موزون و پیاده روی مناسب هستند.
وی، ادامه داد: در ابتدا ورزش ملایم به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز و در طول یک هفته برای اینکه منافع ورزش را احساس کنیم، کافی است. نرمش های کششی قبل از اینکه ورزش شدید انجام دهیم، مفید هستند؛ همچنین این نرمش ها را برای سرد کردن و آرامش یافتن بدن بعد از ورزش هم می توان انجام داد.
دکتر اضافه کرد: برای بسیاری از افراد ورزشی که صبح هنگام انجام شود بهتر است؛ اما برای مبارزه با بی خوابی بهترین زمان ورزش بعدازظهر است. باید توجه داشت که از ورزش کردن قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنیم؛ زیرا ورزش بدن را تحریک می کند و باید مدت زمان کافی برای آرامش یافتن عضلات و جریان خون بعد از ورزش شدید وجود داشته باشد. یک پیاده روی مفرح و همراه با تنفس های عمیق ورزش مناسبی است. حرکات موزون و ملایم، یوگا و ورزش های کششی همراه با موسیقی آرامش بخش به تمدد اعصاب و آرامش یافتن و به خواب رفتن کمک می کند.
برنامه روانشناسی ورزشی، با اجرای دکتر خسرو حمزه، سه شنبه ها ساعت 13:30 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزشی تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
روانشناسی ورزشی