از تندرستی تا افتخار جمعه از ساعت 15:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

از تندرستي تا افتخار

نکاتی ورزشی برای بیماران دیابتی


برنامه "از تندرستی تا افتخار" جمعه 27 بهمن، با نیازاده، نایب رئیس اسبق فدراسیون دو و میدانی، پیرامون ورزش بانوان و نیز ورزش بیماران دیابتی گفتگو کرد.

1396/11/28
08:27


به گزارش رادیو ورزش؛ نیازاده، نایب رئیس اسبق فدراسیون دو و میدانی، در توصیه به بانوان بی تحرک گفت: متأسفانه علی رغم اینکه تعداد سالن های ورزشی افزایش پیدا کرده است، اما آن فعالیتی که باید از پایه بنا شود، وجود ندارد؛ مخصوصاً این زمانه که فضای مجازی اجازه فعالیت را به کودکان نمی دهد. مدارس هم در حال حاضر آنطور که باید فضای کافی برای تحرک دانش آموزان ندارند.
وی، تصریح کرد: بانوان اگر روزی حتی 2 تا 5 دقیقه برای پیاده روی که ورزش ساده ای است وقت بگذارند، می توانند از بسیاری بیماریهای احتمالی پیشگیری کنند. افراد با ورزش های ساده می توانند ضربان قلب خود را بالا ببرند. بانوان باید اوقات بیکاری به ورزش بپردازند، حتی در منزل یا پشت میز کار. با همین حرکات علاوه بر اینکه می توان بدن خود را فعال نگه داشت، نیز می توان از بسیاری بیماری ها دور ماند.
نیازاده در توصیه به افراد دیابتی گفت: افرادی که دیابت یا پیش زمینه آن را دارند، می توانند با تغذیه مناسب و پیاده روی به بهبود خود کمک کنند. اینگونه افراد می توانند بعد از یک کیلومتر پیاده روی استراحتی کوتاه داشته باشند و مجدداً پیاده روی را از پیش بگیرند. بهتر است این فعالیت 3 تا 4 بار در هفته تکرار و به مرور به مسافت آن اضافه شود. هر چند که می توان دیابت را با داروهای شیمیایی و انسولین کنترل کرد؛ اما با ورزش و تغذیه مناسب بهتر کنترل خواهد شد.
نیازاده، در خاتمه افزود: افراد دیابتی نباید فعالیت خود را با شدت بالا شروع کنند. پیاده روی، طناب زدن و حرکات کششی همه می توانند عاملی برای جلوگیری از دیابت یا پیشرفت آن باشند.
برنامه "از تندرستی تا افتخار" با رویکرد پرداختن به ورزش افراد با بیماریهای خاص و نیز ارائه راهکارهای سلامت محور، هر جمعه ساعت 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
از تندرستی تا افتخار