سلامت باشیم شنبه تا پنج شنبه از ساعت 08:30 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

سلامت باشيم

متخصص تغذیه در گفتگو با رادیو ورزش؛ ملاحظات تغذیه ای کرونا و روزه داری

برنامه سلامت باشیم سه شنبه 30 اردیبهشت، با حضور دکتر آزاده نجارزاده، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه به توضیح در خصوص کرونا و ارائه نکات مفید تغذیه ای برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در ایام روزه داری ماه مبارک رمضان پرداخت.

1399/02/30
10:13

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر آزاده نجارزاده، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه درباره راهکارهای تغذیه ای پیشگیری از ابتلا به کرونا و رعایت نکات غذایی مربوط به مقابله با این ویروس و مبارزه با آن در صورت ابتلا در روزهای ماه مبارک رمضان با رادیو ورزش گفتگو کرد.
نجارزاده درباره ملاحظات تغذیه ای کرونا در ایام روزه داری و ماه مبارک رمضان تاکید کرد: حتما وعده سحری را مصرف نمایید تا علایمی مثل سردرد و ناراحتی های گوارشی عارض نشود.
وی ادامه داد: در وعده سحری خود از انواع پروتئین ها مانند گوشت، تخم مرغ یا حبوبات بهره ببرید. اما به این نکته توجه کنید که برای سوخت و ساز پروتئین به آب نیاز است بنابراین از ترکیباتی در کنار وعده سحری خود استفاده کنید که دارای مایعات هستند مثل انواع سالاد ها بخصوص سالاد کاهو.
از طرفی شربت هایی حاوی تخم شربتی، چهارتخمه، اسفرزه و خاکشیر برای تعویق حس تشنگی و تامین آب بدن بسیار مناسب هستند. زیرا در آب حالت ژله ای پیدا می کنند و با جذب طولانی مدت آب به احساس سیری طولانی تر و عدم تشنگی شما کمک می کنند.
شما می توانید از طریق فایل صوتی پیوست شنونده بخشی از برنامه سلامت باشیم رادیو ورزش که شامل صحبت های این متخصص تغذیه درباره کرونا و پاسخگویی به سوالات عموم است؛ باشید.
برنامه سلامت باشیم با محوریت آگاهی رسانی در خصوص بیماری کرونا و با اجرای هوشنگ کاظمی و به تهیه کنندگی فتانه سوزنده ساعت 8:30 هر روز به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.
لطفا سوالات، ابهامات و نگرانی خود در زمینه بیماری کرونا را از طریق پیامک به شماره 30000306 و یا تماس با شماره تلفن های 22021387 و 22021388 با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در ویژه برنامه سلامت باشیم پاسخگوی شما باشند.

دسترسی سریع
سلامت باشیم