گلخونه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:00 به مدت 60دقیقه

تمرینات تعادلی مناسب برای سالمندان

علی ماهر، کارشناس حرکات اصلاحی در برنامه "گلخونه" رادیو ورزش درباره حرکات اصلاحی مناسب برای سالمندان توضیحاتی را ارائه کرد.

1399/03/11
13:08

به گزارش رادیو ورزش؛ علی ماهر، کارشناس حرکات اصلاحی، در خصوص حفظ تعادل سالمندان در حالت نشسته و حرکات روی توپ اظهار داشت: یکی از نکات مهم این است که حتماً‌ شخصی به عنوان حامی در کنار این عزیزان باشد و تمرینات به صورت آرام انجام شود. تنفس درحین تمرینات آرام باشد. پوزیشن صاف را حفظ کنند و به روبرو نگاه کنند.
وی تصریح کرد: اصلی ترین هدف تمرین این است که تعادل را با برنامه بهم بزنیم و فرد سالمند بتواند آن تعادل را حفظ کند.
ماهر، در تشریح تمرین گفت: در حالت نشسته روی توپ که پاها به اندازه عرض لگن باز است، دست را از یک طرف بالا ببرند و در افق قرار دهند؛ به صورت تناوبی با هر دو دست این حرکت را انجام دهند و یا هر دو دست را در بالای سر نگه دارند. این حرکت باعث بهم ریختن تعادل می شود و فرد سالمند باید تعادل خود را حفظ کند.
وی، افزود: نکته مهم این است که تعداد تکرارها را در تمرین هفته به هفته تغییر دهیم و سرعت اجرا را بالاتر ببریم. در کل تمرینات باید به شکلی انجام شود که سالمندان هم حس خوبی داشته باشند و هم بحث تعادل را در آنها به چالش بکشانیم.
شما می توانید از طریق فایل صوتی پیوست شنونده صحبت های کامل این متخصص حرکات اصلاحی باشید.
برنامه "گلخونه" با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با هدف ایجاد و تقویت انگیزه برای بهبود وضعیت سواد حرکتی در نهاد خانواده ساعت 10 هر روز به مدت 60 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.
لطفا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق پیامک به شماره 30000306 و یا تماس با شماره تلفن های 22021387 و 22021388 با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در برنامه "گلخونه" پاسخگوی شما شنونده محترم رادیو ورزش باشند.

دسترسی سریع
گل خونه