گلخونه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10:00 به مدت 60دقیقه

چند حرکت ورزشی برای تقویت پاها

برنامه "گلخونه" دوشنبه 19 خرداد با حضور اسماعیل خرسنددل ، مربی و کارشناس حرکات اصلاحی به ارائه چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات پایین تنه پرداخت.

1399/03/19
13:06

به گزارش رادیو ورزش؛ اسماعیل خرسنددل ، مربی و کارشناس حرکات اصلاحی در گفتگو با رادیو ورزش به ارائه چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات پایین تنه پرداخت.
کارشناس حرکات اصلاحی در خصوص تاثیرات ورزش بر سلامت بدن گفت: ورزش منجر به تخلیه روحی و انرژی مازاد بدن می شود و به آرامش و نشاط و خواب بهتر ما کمک می کند. تحقیقات ثابت کرده اند که ورزش مداوم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه وضعیت بهتر برای مقابله با ویروس کرونا می گردد. بنابراین توصیه می شود در چنین شرایطی ورزش را فراموش نکنید و با رعایت پروتکل های بهداشتی به تقویت بدن خود بپردازید.
خرسنددل تاکید کرد: هر زمانی که ورزش کردید به ضعف های بدن خود هم توجه کنید و در انتهای برنامه ورزشی خودتان به رفع عارضه آن دسته از عضلات و مفاصلی بپردازید که دچار مشکل شده اند. برای مثال اگر در اندام های تحتانی مشکل دارید حتما به فکر چاره و انجام حرکات اصلاحی با کمک ورزش مناسب باشید تا دچار عارضه زانو و ... نگردید و کارهای روزمره تان مختل نشود. پس در محیط کار و منزل لحظاتی را از کار فاصله بگیرید و به انجام این تمرین ها بپردازید:
1- دو بطری کوچک پر از آب یا دمبل سبک را بصورت ضربدری در بغل بگیرید و وزن بالاتنه را روی پاها بیاندازید. آرام زانوهای خود را تا زاویه 45 درجه خم کنید و سپس صاف نمائید. توجه کنید که بالاتنه شما به جلو نیاید.
2- در حالی که ایستاده اید و وزنه ها همچنان بصورت ضربدری در اختیارتان قرار دارد؛ پاها را کمی بیش از عرض شانه هایتان باز کنید. حال یکبار زانوی پای راستتان را به آرامی خم و سپس باز کنید. بعد زانوی پای چپتان را خم و راست نمائید.
3- بروی زمین بنشینید؛ زانوهای خود را خم کنید. یک بطری آب کوچک را بین گودی کف پاهای خود نگه دارید. می توانید دستهای خود را از پشت تکیه گاه خود قرار دهید. حالا بطری آب را با کمک پاهای خم شده خود به بالا و پایین ببرید. این تمرین علاوه بر تقویت پاهای شما به تقویت عضلات شکم و لگن شما هم کمک می کند.
4- شما می توانید تمرین قبلی را در حالت درازکش انجام دهید. بطوری که در حال حفظ بطری آب ما بین کف پاهای خود به آرامی و بدون ضربه زدن زانوهای خود را خم و راست نمائید. با این تمرین عضلات چهارسرران، پشت ران، ساق پا و شکم و لگن بهتر تقویت می شوند.
*انجام این حرکات سخت نیست. بنابراین می توان با برنامه ریزی خوب هر بار پس از ورزش به انجام تعدادی از حرکات اصلاحی بپردازید.
شما می توانید از طریق فایل صوتی پیوست شنونده بخشی از برنامه "گلخونه" رادیو ورزش که به توضیح درباره حرکات ورزشی برای تقویت عضلات پایین تنه می پردازد؛ باشید.
برنامه "گلخونه" با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با هدف ایجاد و تقویت انگیزه برای بهبود وضعیت سواد حرکتی در نهاد خانواده ساعت 10 هر روز به مدت 60 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش با اجرای اختر زورقچیان و شهریار شهریاری تقدیم شنوندگان می شود.
لطفا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق پیامک به شماره 30000306 و یا تماس با شماره تلفن های 22021387 و 22021388 با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در برنامه "گلخونه" پاسخگوی شما شنونده محترم رادیو ورزش باشند.

دسترسی سریع
گل خونه